Thursday, November 4, 2010

hari seorang rakyat biasa



*entry ni ditaip malam tadi, tapi di auto publish pada pagi ni.. hehe



siang tadi kannn.. dalam pukul 4 petang camtu, aku pergi pejabat pendaftar ukm kejap, ada urusan kerja siket la kan... naik kereta...bila sampai di bangunan canselori, aku pun parking laa seperti biasa di tepi2 jalan..

tiba-tiba melalui cermin pandang belakangku, ku terlihat seorang pakcik security terkocoh2 lari ke arah kereta ku.. mukanya cemas.. tiba2 dia dihalang oleh kereta yang nak tanya direction jalan pula.. haishhh.... aku pun xdelaa kunci enjin terus.. tertanya2 gak laa... so diam kejap tunggu pakcik tu mai ke keta aku... lepas pakcik tu bagi direction jalan kat kereta yang tanya tu, pakcik tu sambung berlari2 anak ke keretaku dengan muka cemas.. sambung cemas balik.

aku pun buka tingkap

"kenapa pakcik?"
"tak bole parking kat sini...hari ni Sultan Kedah datang... jap lagi diorang balik, diorang ikut je jalan ni walaupun jalan songsang.. takut tak muat diorang nak lalu kalau kereta letak sini.."

*pakcik, kereta saya kelisa je laa pakcik, xkan xmuat -____-" *bermonolog dalam hati je laa

"ooo yekeeee Sultan Kedah datang ke"
"ha ahhhh, saya selalunye bagi je kalau orang nak parking kat sini, tapi tu laa sebab Sultan Kedah datang hari ni, saya tak berani laa" *muka risau
"ooo xpe xpee saya pergi parking kat tempat lain ye"
"maaf ye maaf ye.. saya biasanyaa memang akan bagi.. tapi kali ni takut tak muat jalan.. maaf yee"
"xpelaaa pakcik, saya pahammmmm big grin"

cian pakcik risau sangat, ahuk.....


itu kisah pukul 4 petang.


ini kisah pukul 7 malam pulak.
aku keluar ptm nak balik rumah, ikut pintu depan ukm, kire akan lalu roundabout dalam ukm la.

so sedang menuruni jalan berbukit... tetibe alamak, eeeeeeeeeeeeeekkkkkkk *membrek secara mengejut

laaa ada abang security berdiri kat tengah jalan menahan dengan kedua2 belah tangannya x kasi aku masuk roundabout.

lepas tu abang security tu angkat2 tangan macam say sorry... dari gerak tangan dia macam die cakap "maaf ye maaf ye Sultan Kedah nak lalu"

oh~ security ukm sangat bersungguh2 bila minta maaf, huhu humble nye ;)

aku pun angkat tangan jawab isyarat "xpe xpeee big grin"


kereta lain yang muncul dari belakang pun sama kene ikut berhenti belakang ku.


lalu aku mengeluarkan henset. amik2 gambar hehe.



roundabout dikosongkan. semua kereta kene berhenti kat setiap cabang. tak boleh usik roundabout.



eh dah ngantuk sangatlah. tak larat nak taip penamat cerita ni. bye Selamat malam dunia.
ttym









No comments: