Thursday, March 18, 2010

tutorial : basic - nak letak daisypath dalam blog


(sambungan tutorial sebelum ni..)

Miss A juga bertanya bagaimana nak letak daisy path dalam blog?


1) klik pada daisypath dalam blog saya



2) laman daisypath akan dipaparkan. klik Create



3) aik, laman tadi dipaparkan balik ;p sekarang, pilih la mana2 ticker yang sesuai. macam saya, saya nak count dah berapa lama saya bertunang, so pilihlah ticker Anniversary ;P



4) pilih ticker format. kalau format full, panjang siket lah size daisypath ni, kalau mini, kecik je la. tapi kalau nak letak kat sidebar, amik yang mini punya sudah. muat2 =) dah pilih, klik Next.



5) lepas tu follow je la eh steps nya. dan klik next next.






6) copy code yang diberi



7) buka Layout, dan Add a Gadget, pilih HTML/JavaScript



8) paste code tadi ke dalam Content. klik Save.



9) yeayyyyyy siap :D



hehe senang je kan? miss A mesti boleh buat kan :D chaiyuk2 ko \(^o^)/

miss A, kalau ko nak add songs dalam blog pun, macam ni gak cara dia. ko klik jek kat kotak lagu kat blog aku tuh, nanti kat web dia ko follow je steps. bila dah siap karang, dia akan bagi code, ko copy je code tu dalam gadget HTML/JavaScript yang baru, macam daisypath tadi. ok ;)

Selamat mencuba. dadada (^^.)/


5 comments:

THE AWAN♥ said...

sagat berguna pada sye thanks kak dd yg comell ;)

princessbarbie said...

great.. sgt2 membantu.. thnxs a lot..

Andi and Devy said...

Hai....
Bisa tolong saya kah?
Kenapa Daisy Path saya tidak jalan? Setelah Tanggal Event terlewati (16 Juli 2011), tapi yang tampil selalu TODAY IS THE DAY.
Bisa bantu kah bagaimana agar jadi WE'VE BEEN MARRIED FOR....... (2 MONTHS & 2 DAYS, for example)
Thanks a lot

Anonymous said...

yang no 7 tu xde la dalam blog sy.. so nak edit x bley

Unknown said...

salam, boleh tolong akak tak,daisypath akak ni keluar code dia je tak keluar gambar pun.

tolonglah..