Sunday, October 24, 2010

semi-french lace, chiffon dan owner bridal boutique yang baik



bye bye semi-french lace, hehe *semi jek



alkisahnye lace ni asalnye baju nikah untuk aku nanti.. bridal butik punye... ma lah yang suke sangat baju ni... aku pun ermm suke jugaklaa, sebab memang cantek.. ada sekali tu masa masuk butik ni malam2, wany (owner) tengah pasang lampu.. omaigod, memang sangat cantekk di bawah lampu.. bertambah2 laa mak suke... dah 2 kali aku try baju ni depan cermin.. Subhanallah memang cantek sangat =)

tapi~ apakan dayaa~~~ aku sebenarnye sukekan simple untuk nikah... x berapa suke sangat sarat2 untuk nikah... untuk resepsi xpe, sarat...
yang dalam gambar ni baju je tau, kalau tengok kain dia, mak aihh~~~ sarat giler... rasa kaya kejap.. tapi lawa tu memang lawa =)


cuma aku rasa untuk nikah, chiffon lebih sweet =) ... asyik cakap je dengan kuku.. "awakkk sucii nyee chiffon kalau buat nikah".. last2.. kuku cakap "xpe, nanti kite pegi tengok ye".


yeyy... semalam dah pegi beli kain chiffon untuk nikah.. puas hati ;p
eh bakal2 pengantin yang lain jangan ikut perangai aku yang x berapa nak elok ni, asyik nak ikut kata hati je.. sume baju pun nak buat sendiri, padahal kat butik tu lawa2 sangat baju die :) dah macam membazir pulak kalau org tengok kan :) huhu tau pangai sendiri x elok, tapi nak buat cane ;p nak miliki baju sendiri ;p pangg~~~

tukang jahit baju nikahku, of course laa mak sendiri.. heheheh..

malam tadi gigih mak aku belajar dengan wany (owner orange bridal) camne nak buat kain yang aku nak tu.. mak reti buat kain kurung biasa2 je :) eh wany ni sangat baik tau, tak caya tanya lina... dia suke bagi idea yang x merugikan customer, tapi technically merugikan dia la...

yang baju nikah chiffon aku ni die encourage sangat mak aku buatkan since dia tau mak bole jahit, tapi tu laaa die ajar laa camne nak buat bla bla bla..... dia cakap "kalau makcik betul2 x dapat buat, barulah makcik tempah dengan saya"...
angel

lepas ni, die nak ajar mak cane nak buat hantaran lak, hehe padahal die sendiri buat bisnes ambil tempahan hantaran.. so baik kan, xkedekut ilmu :)

dulu masa tunang ade la sewa2 barang siket dengan wany orange bridal ni, masa tu mak aku memang dah masuk dah dengan dia.. aku x rapat sangat dengan wany lagi, tapi wany dan mak aku suke saling bermanja, bole? kire diorang ngam ar..


so far, x de masalah laa dengan bridal boutique :) Alhamdulillah.


wahh 3 weeks and 5 days until our nikah, ho ho hoooo banyak lagi x setel ni..

busy sebentar.. byeee



sekian,

-pengantin rakyat biasa-





10 comments:

Seri Mas Nurwani said...

dd, chiffon mmg adalah nmpk suci. best nya mak dd jahitkan sendiri. ada sentimental value.hehe

psst dupdapdupdap tak? :P

m i a said...

huwaaa dd...bestnyee..hahhaa..rasa pe ek dear masa cari baju n hantaran same3..weeewwiitt gitu ek...dd jg diri elok3...jgn stress tau...

dd dudu said...

{seri}
owhh suke2 seri pun kate begitu, hehe suci sangat kattt ^^

heheee gud luck to my mak, chaiyuk2 jahit sampai jadi ;p haha

{mia}
hehe bes besss rasa bes ;p

oh so suwit mia ni, thanx :) u take care too~ kad kawen dd x send lagi, haha by dis week dd kem k ;)

dd dudu said...

eh lupe nak jawab. seri, ada dupdapdupdap jugakk, tapi cepat2 buang, yah yahhh yahh ;p

Lyena Vee said...

wah! lg 3wiks, bru nak tempah baju? kalo me, mesti dah kelam kabut tahap cipan cos my mum or me x pandai jahit baju.hehehe. neway, chiffon always my feveret.nampak suwitt jer kan? gudluck with ur dress! msti gorgeous hasilnye. insyaAllah.. eh, wany bridal ni kt mane?

dd dudu said...

{veesakura}
hehe kool x, baju sanding n baju bertandang da setel, tp baju nikah baru nak jahit, hik2... jangan ikut pangai x elok ni uolsss ;p

hehe chiffon tu mmg nak wat simpel2 jekk^^

orange bridal tu dkt wangsa melawati, tp haishh die xde blog pulak

iedayah said...

btul tu dd..tuk nikah,i pn akn pki chiffon..chiffon mmg sgt sweet even simple sklipn..kn dear

dd dudu said...

{iedayah}
yehh sependapat ;) kan kan kann

♥S@R@♥ said...

dd sara dah rasa cam blurr je coz bnyk xprepare lg..sob..sob

dd dudu said...

{sara}
sama laa kite sara, jom sama2 buat2 rilek uhuk2