Monday, November 15, 2010

saya pun ada masalah juga ;p taraa~~



aku selalu fikir kalau tuhan tak uji awal2 persiapan hari tu, hermm mesti akan diuji bile dah hujung2 persiapan. takpun selepas, hehe, kite hanya merancang, tapi yang menentukannya bukan kite, Di Atas Sana ;)


cam kes aku kali ni.. erm bagi aku masalah aku ni takdelahh besar seperti ujian orang lain yang penah ditimpa dugaan besar, tapi tetap rasa nak uhuk uhuk uhuk..




1) elok2 dah mak tempah makan2 untuk nikah pukul 10 pagi dengan sorang tuan Haji tu. untuk 100 orang. die pun cakap ok date tu. dia akan uruskan makanan kitorang laa masa nikah kat masjid karang. tapi tuan haji tu suruh mak call balik seminggu sebelum tarikh nikah, untuk confirmkan menu, etc.

mak pun call semalam. tapi..

beliau jawab dengan nada lupa-lupa.
dan berkata "20hb tak bole sebab saya buat kenduri sambut raja Haji di rumah saya"


"mana bole macam ni.. hari tu tuan Haji kata bole, saya pun tak cari pun katering lain.. ini lagi seminggu je ni, kenapa tak call saya semula kalau tak bole, ini saya kol pun sebab nak confirm menu, kalau takkk... sampai ke hari nikah saya tak tau ni"


"memang tak dapatla.. takpe, tempat makan kat masjid tu awak masih bole gune, sebab saya buat kenduri dekat rumah, cume saya tak boleh masakkan la"


tanpa minta maaf... tanpa perasaan... dia kata begitu pada ibuku... kami terkontang kanting..

xpe.. seb baik 100 org je, leh masak sendiri2...



2) masa tempah baju kawen, rasa design tu sangat cantek.. n sopan la gak ;p baju kebaya tau, cume belakang die panjang, depan pendek macam kebaya biasa.. so suruh tailor tu jahit macam baju tu la... tapi mungkin silap aku, masa tailor ukur2, aku tak berfikir dengan setiap ukuran yang disebut tu, sebab aku bayangkan hasilnye memang macam baju yang aku nak tu la...

tapi selepas jahit, bahagian belakang ye betul, memang panjang cam aku nak... tapi bahagian depan part baju tu pendekkk :( tak labuhhhh :(


aku takut nak pakai :(
aku segan :(
mesti nanti aku jalan kontrol2 :(

dah laa lace peach tu aku suke sangat sebab suke color peach.. tapi depan pendek, cane niii :( ade orang nak sponsor aku baju peach di saat2 akhir x? pangg~~


dahlaa peha besar :( pastu pakai macam kebaya pndek pulak :( matilaaaaa

scarrynye..

arghhhh *tekupkan kedua belah tapak tangan pada muka



aku tak salahkan tailor.. aku salahkan diri sendiri je... sebab tak berfikir bile die sebut ukuran2... iyekan sahaja, cume aku kate aku xnak ketat2... tu je... tapi labuh depan tu aku memang ingat cam sama ngan baju yg aku tunjuk tu, sebab tu aku iyekan je :(


takutnye...




3) tetibe dah rasa malas nak sambung cerita.. ahukk.. nak sambung tekup muke dengan tangan..



hee hee



indahnye perkahwinan :)






9 comments:

dd dudu said...

moral of value : better sewa baju, leh try2 baju, berbanding tempah baju yang kite tak tahu hasilnye :D

.: an :. said...

dd... kalu bhgn bawah baju tu try patch ngn lace ke... cr border lace yg panjangnye ikut pnjg yg dd nak... smpt lg tak nk alter?
cdgn ja... huhu...

fad said...

chaiyok dd.... hope for the best...prepare for the worse ye huhuhuuh ^^

marinahunny said...

kadang2 benda yg remeh temeh yg kita sangka tak jejas apa2 tu lah yg akan menimbulkan kerisauan..sabar dd, do the best!

m i a said...

dun wory dd, btol dear..bila tarikh da dekat, mmg rasa kelam kabut sikit tau..dd jgn stress pulak oke..nnti muka suram..chill oke..

nisa ~ shasha said...

dd.. nak kahwin mmg bnyk dugaan. sabar ok!! :)

Madam Amie said...

didi.. jgn risau sgt.. akak dulu... baju nikah sampai 2x alter.. cisss.. ku suruh longgarkan dia g ketatkan.. pastu mcm nangka x muat...stuck kat peha.. cisss cisss cissss...

dd dudu said...

{an}
ermm gud idea tp baju skg dah ade border kat bhgian depan tu, cam kekurangan masa lak nak g cari border color peach yg agak susah nak dpt tu, hehe. tp tailor kate die akan patch lagi lace kat kain, supaya xlaa rasa seksi sangat kain tu kat kaki, ermm

an tq tau ;)


{fad}
makasih fad!!!!!


{marinahunny}
hehe okieee :D


{mia}
tgk tgk muke dd ceria ni, hahaha so far ok laaa, xde suram2 lagi, hehe

kadang2 bes cite kat blog ni, leh luahkan isi hati kite ;)


{nisa}
nisaa!!!! okieeee tq nisa!


{along mony}
alamak akak wat lawak la plak part nangka x muat.. kuh kuh kuh


okie dd, dun wuri b hepi!! hehe

em! p('o')q

♥S@R@♥ said...

sabar ea dd, sara pun sama da pelbgai dugaan. Ni dah kt kg semua brg mahal, bunga ros sekuntum rm4 nak nangis rasanya.