Thursday, January 21, 2010

my engagement day - penghargaan (kawan2 buatkan hantaran)


hee untuk hantaran tunang, dah terhampir2 dah nak tempah kat
sinisila klik.. sangat sukeeeeeee... bunga2 fresh gitu... nak nak nakkk.... tapi bila kira2 budget, ermmm dalam RM 300 lebih boleh habis tuu untuk hantaran sahaja.. huk huk...
sekali pada satu hari, lina call, borak2, dia cakap nak tolong buatkan hantaran.. yeayyy \(^o^)/ ...

jadii pada satu hari, pergilah saya, mak saya dan lina ke Nilai untuk membeli barang2 buat hantaran.. kat sana memang giler laa saya kejap ;p terlalu banyak pilihan.. aduhaii....
tetapi saya tau saya kena fokus pada apa yang saya nak.. saya pilih betul2 ikut taste sendiri... akhirnyaa dalam RM112 macam tu laa habis , sekali dengan pistol tembak gam.. campur dengan barang2 dari kedai lain siket, dalam RM150 laa habes untuk barang buat hantaran.. herm ok la tu kan :)


malam 19hb 12 2009, lina dan ezzan tidur kat rumah saya, dan menyiapkan hantaran.. sampai siap 40%.. sangat seronok okay ;D tanganku tak seni sangat, hihi so kalau nak buat benda2 yang berkaitan dengan seni tangan ni, kureng siketlaaa ;P cuma pandai bagi idea siket2 aje, tapi nak implement tak pandai sangat, kena laa jerit linaa! linaa! linaa! hak hak hak sian lina ;P

ezzan pulak pandai gabungkan bunga2 sampai jadik lawa.. aku pun cuma pandai jerit wahh! wahhh! waahh!! aje laa he he he..

inilah lina, kembar tak seiras saya.. hew hew..
kawan yang tidak pernah jauh dari saya (' '.)
saya sudah anggap dia seperti keluargaku sendiri=)

8hb 1 2010 malam pulak, lina datang tidur rumah saya lagi bersama rossa.. untuk sambung buatkan hantaran :') .. rossa tolong tampalkan sticker nama pada goodies yang saya nak bagi pada tetamu.. banyak tuuu.. dekat 200 ;p keesokkannya pulak ezan datang tidur rumah dan tolong ikatkan riben pada goodies itu.. hee

inilah sticker dan riben untuk goodies itu!
makasih rossa dan ezzan :)


rossa, kamu sudah banyak tulun saya :')
kamu sangat seoarang kawan yang baik.
*hugs*



pada 15hb pula (sehari sebelum majlis), dah persiapan hujung2.. my friend muni mumu datang rumah meninjau persiapan.. dan dia dapat melihat kekelamkabutan saya.. haha.. lalu menepek la muni duduk dirumahku sampai tengah malam.. heee makasih muni!!!

erm masa tu sehari sebelum majlis kan, paham-pahamlaa banyak barang hantaran yang baru sampai dan perlu di gubah.. contohnya cupcakes dan stroberi.. jadi muni tolong hiaskan penutup kotak cupcakes dan ikat riben pada coklat stroberi hehe.. juga susun2 kan coklat ferero rocher (arghh tak reti eja) dalam sarang..

dan time2 tu jugaklaa macam2 muni nampak dan dengar.. aku kena marah ngan ma laa, kena bebel ngan ma laa hihi.. ma bukan marah kat aku sebenarnya, tapi pertama kali buat majlis kan, bila orang lain buat hal, ma akan jadik kalut, dan aku laaa jadik mangsa ;p hew hew

sowii muniiii^^ tak pasti mintak sowi untuk apa hihi

inilah murni itu..
terima kasih sangat2 teman kawanmu ini di malam saat2 akhir :')
*hugs*




gambar2 persediaan hantaran tunang..
dari kiri, tangan ezan sedang menggubah bunga, muni decorate kotak cupcakes, lina gam pembalut kotak, dan bawah adalah bunga2 yang digubah.


terima kasih korang =)
sesungguhnya saya sangat bersyukur kerana mempunyai kawan2 baik yang sangat baik hati, dan tak akan tinggalkan saya terkapai2 keseorangan :) saya harap saya juga menjadi kawan yang baik huhu

6 comments:

pestisid said...

akulah kawan yg tidak menyumbangkan apa2 utk majlis dd. maafkan daku dudu. salahkan bos ku sebab anta memo outstesen ad hoc. mak nyampah!

dd dudu said...

hik hik
ko rajin ber'fb ngan saya sebelum ni pun dikire penghargaan lorr^^

nak wat canee, dah kene outstesen ;p jangan durhakaaaa

hehe tp nanti bila saya kawen, ko kene durhaka ciket2 dengan bos tauuu

mun-e said...

ngee~~ nanti ktorg kawen ko mesti datang tolong balik tau tau ;p

pestisid said...

sy kawin bulan 3 sila datang!!!auch

dd dudu said...

{muni}
okiee!! ;D

{pestisid}
baiklahh, tema apakah? hehe

mun-e said...

hehe. time ko anta makcik ko g hotel tu ade lagi dialog ma-ayah ko time aku dlm bilik. gelak sengih2 je aku dgr sorg2 ;p

parents mane2 pon same je lagaknya kan hihi. mereka sangat nak kan yang terbaik untuk si anak. dan melakukan yang terbaik jugak.

nangessss :')