Monday, January 25, 2010

reply entry ezzan. P.S. I Love You Too


merujuk kepada
entry ini

Well this is a story about a girl whom I know since December 2008. First time jumpa masa tu ofis kitorang ada solat berjemaah dan baca Yassin dekat floor 2.. masa tu aku tengok girl ni suke bebenor amik gambar muka sendiri pakai henset.. rasa macam tergugat lak, sebab aku pun selalu amik gambar muka sendiri jugak ;p tapi last2 aku pun join amik gambar dengan dia jugak, termasuk laa linda... tak pasal2 ada gambar muka aku dengan dia walaupun tak pernah kenal pun sebelum tu ;p

pada satu hari tu, 2 orang dari floor bawah naik atas sebab kena masuk team development untuk ESS (team yang aku tengah terlibat).. 2 orang itu adalah ummu dan si dia.. owhh~~ time tu kenal ummu je sebab sebelum tu ada ym2 dengan umu hehe.. si dia, tak kenal sangat la.. tapi lama2 jadik kenal pulak.. sebab dia suke panggil aku untuk ajar die buat MVC .. tapi panggil dengan nada mendayu2 "dianaaaaaaa~~" haihh~~ dengar cara die panggil tu terus aku cair, suka nak ajar, hahahaha... datang ke workplace die pun laju jek hew hew... aku kalau orang tu panggil baik2 penuh kesopanan memang aku suka siket nak ajar, hehe.. tapi kalau orang tu panggil cara kerek, uh kirim salam arrr ;p
tapi lama kelamaan, soalan yang si dia tu tanya makin susah pulak, haihhh~~ terus aku pass baton kat hakim, hehe... bila aku rasa tak boleh jawab soalan si dia, terus aku panggil hakim, hik2.. lama kelamaan si dia pun tak de dah panggil "dianaaaaaa~~~" .. tetapi bertukar menjadi "hakimmmmmmm~~~~~" ... kui kui...

lama kelamaan si dia dan hakim makin loving2 gitu main2-main je la tapi.. aku suka gelak tengok diorang gedik2 depan aku, hak hak.. terhibur2... lama kelamaan jugak, aku makin rapat dengan si dia.. sebab dia gedik cam aku jugak, muahahah... si dia suka datang tempat aku, pastu duduk menempel kat bawah tepi kerusiku sambil menyampaikan gosip itu ini, dan menceritakan itu ini dan mengadu kat aku kalau die merajuk dengan hakim.. hik!!!


But as time passes us by, we grew closer n closer n closer... aku suka cakap kat dia "i adore uuu~~".. sebab dia sangat berani menegakkan apa yang perlu ditegak! eh?
em dia berani melawan cakap kalau dia di pihak yang benar, dia berani untuk request kerja lain kalau kerja yang dia dapat dia tak suka
hik .. dia berani sound orang kedai kalau layanan tak puas hati atau mahal yang amattt waahh i wish i cud be like her.. semua2 pun die berani laa... sampai rasa sangat selamat kalau dapat jalan atau duduk sebelah dia ;P ki ki ki
tapi macammana pun, dia tak pernah marah atau tinggikan suara pada saya.. sebab belum sempat dia nak buat macam tu, saya dah cepat2 buat muka kesian kat dia, kalau agak2 saya rasa macam ada buat salah kat dia, hehe... thanx kamu, sebab sangat menjaga hubungan persahabatan baik kita :)


tapi saya tahu bila kamu marah saya.. bila saya bagitahu kamu saya dapat tawaran kerja UKM kan? walaupun kamu senyum2 cakap "tak nak ah kawan dd", tapi mata kamu tak pandang saya langsung.... mata kamu tepat pandang pc.. saya tau kamu marah, tapi saya still tergedik2 depan kamu.. air muka kamu memang sangat berubah waktu itu walaupun masih ada senyuman, huk2..
kamu ingat tak, masa saya balik dari mohe petang tu, dalam kereta saya telefon kamu.. tanya soalan tah pape, saje nak borak itu ini..buat lawak bodo siket2.. tanya soalan tah pape lagi.. padahal saje nak test ko ni marah saya tak, ko ni ok tak.. huk2.. time tu tengah hujan, ingat tak? ingat tak? saya tahap tak berani nak naik atas.. tah, tak tau camne nak berdepan dengan kamu sebenarnye... tu yang suruh haida jek naik atas.. wuuu


saya selalu lapar kat ofis.. tapi kamu dengan ros baik.. selalu keluar dialog "dd kalau lapar cakap tau"... korang akan teman saya makan kalau saya lapar... kadang2, ada waktu saya tak cakap pun saya lapar, padahal tengah kebulur gila sampai hilang pertimbangan tapi segan2 nak bagitau lapar... lepas tu mesti keluar dialog ini dari mulut kamu.. "kan dah cakap tadi, kalau lapar bagitau.. tumbuk kangg!"... hik2 matilaa dd kalau asyik kena tumbuk jek ;P kui kui...

ha'ah, kawan2 seUniversiti saya pun ramai yang dia dah kenal.. kawanku pun dah jadik kawan dia.. hee.. even tunangku yang dahulunye kekasihku pun dia pernah jumpa.. dah selamat jadik kawan pun sekarang haha... teringat masa kali pertama aku nak kenalkan dia dengan kekasihku.. hihi mula2 jumpa, diorang malu2 tapir lagi... time tu kat KFC juso balakong.. kali ke2 jumpa kat Taman Warisan kot, diorang dah tak malu2 sangat.. dah boleh berborak.. dan sekarang, toksah cakaplaa ;n dah memang tak malu sangat dah ;n hik hik


Ye, akhirnya saya akan meninggalkan dia di ofis, sebab saya perlu pergi ke tempat lain :(


to my dearie friend Ezzan ... thanx sangat sebab menjadi kawan baik dd yang memang baik baik baik... terima kasih sebab selalu gelak kat lawak2 bodo dd, padahal tak lawak pun ;v ... dan selalu buat dd gelak jugak.. terima kasih sebab selalu concern pada dd walaupun hal sekecil kuman.. terima kasih sebab selalu bertanya "apa dia dd?" bila orang lain tak kesah pun dengan monolog perlahan dd disebalik partition... orang lain malas nak layan kot uhuk uhuk... terima kasih sebab selalu melayan dd merengek2 lapar atau benda lain yang remeh temeh!!

ezzan!!! kite akan berkawan selamanya k....
u take care dear! kalau ada sapa2 buli ezzan, bagitau dd tau!!! eh macam terbalik jek ;p



P.S. I Love You To Death! saya punnn!!!!!!!

7 comments:

Ezzan Yusop said...

OMG. dd ni wat ezan slalu tersentuh!
uwwaaaaaaaaaaaaaa :'(

skrg dah xleh wat keje dah. sbb kt ofis rasa len dah. :'(

Ezzan Yusop said...

dah agak dah masa dd msg2 ezan kt bawah tu mesti budak ni nk gedik2 la tu...masa taip msg tu masih marah lagi tau noks. kehkeh! obvious x masa tu ezan mlas nk layan. wahahahah!

rosealley said...

alooo, sedih oo entri ni, sian lak kat ezzan ko xde, uhuk

dd dudu said...

{ezzan yusop}
huk huk jgnlaa sampai macam tu dear :'(

{ezzan yusop}
ha'ah masih terserlah ayumu, eh silap2.. masih terserlah ketidak-endahan kamu itu padaku waktu itu wuuuuu (T_T)

{rosealley}
kenapain ngan ezan.. hehe pukul bon*** die siket kasi die biseng, hehe

Ezzan Yusop said...

hahahahah pukul bon*** inda. ezan yg slalu pkul bon*** dd asal lmbt je solat. cewah! kehkeh!

mun-e said...

dd tak love aku ke.. love ezzan sorg je tsk tsk

majuk sambil makan double prosperity mcD.


=D

dd dudu said...

{ezzan}
ouchhh heehehee patutlaa dah besharr sebelahhh uuu :'p


{mune}
hihi ko wat laa entry pasal aku nanti aku love u too nak? ;D