Friday, April 9, 2010

tak dengar


semalam kann, balik kerja pukul 6++... sampai-sampai je rumah, lina ada kat rumah bersama ma ayah ku.. oh lina itu, semenjak dia ada kereta, kaki dia memang panjang siket ;p haha..

lepas tu, aku dengan lina makan2 sambil tengok diari AF yang entah hape2 tu.. lepas tu lina cerita masa aku tak ada, ayah tanya...


note : masa kejadian, aku baru lepas sms ma cakap aku dah kat sungai besi.


ayah : diana mana??
lina : diana dekat sungai besi
ayah : apaaaa??
lina : dianaa dekat sungai besiiii (volume up 1)
ayah : apaaaaaa???
lina : sungaiii besiiiiiiiii (volume up lagi)
ayah : apaaaaaa???
lina : sungaiii besiiiiiiiiiiiiii (volume up up up)

ayah : apaaa?? naik teksiiiii??!! (muka cemas)lina : bukannnn bukannnnn!!! suuunnngaaaaiiiiii beeeesiiiiiiiiii (volume highest)
ayah : haiyooo.. saya tarak dengarr lorrr


ekekekeke, aku gelak pegang2 perut masa dengar lina cerita ;p kesian ayah cemas ingat aku naik teksi balik kerja ;p




beberapa minit kemudian....


ayah nak makan bubur ayam mcD yang ayah beli siang-siang tadi.. tapi dah biarkan lama sangat bubur tu, dah siap mandi solat semua baru nak makan.. aku ada lah kat situ tengah ulang alik ulang alik..

ayah : haiyaaa bubur ini sudah jadik macam nasi lorr
diana : apaaaaa??? bubur sudahh basiiiiii??? (muka cemas)
ayah : bukann... bukan basi.. tapi sudah jadi macam nasii


*lepas tu dengar lina dan mak aku gelak terkekek2... ma siap cakap "tu lahh! gelakkan ayah lagi"


ngeeeeee.... itulah padahnyaaa.. kui kui kui..

2 comments:

Siti Mas Hidayu said...

hehe..didi...what you give you will get back ok.. hehehe (dalam hati aik...ayah didi plak bile didi salah cakap...hehehe)tratic

dd dudu said...

{apple cute}

ayu cute, adekah ko nak cakap (dalam hati aik...ayah didi DENGAR plak bile didi salah cakap...hehehe)

?

suke-suke ati aku jek tambah word sendiri ;p

klu benarrrrr... hoho time tu aku memang tgh dekat2 situ n agak terjerit gak part dialog aku heheheh, terkejut okay dengar makanan basi hik2