Wednesday, May 26, 2010

sangat rojak entry ini



korang ingat x entry aku yang lepas2 pasal aku hulurkan tangan mintak tiket dari gadis tol sedangkan itu adalah kaunter BAYAR tiket??? hahaha kalau dah lupa, klik sini..

aku rasa aku ni memang ada masalah kekeliruan untuk membezakan sesuatu perkara yang sudah terlalu menjadi rutin harian la.. hihi

hari ni berlaku lagi.. tapi bukan pasal tol lah ye.. pasal lain..


setiap hari bekerja, aku di'mesti'kan untuk msj mak untuk bagitau bile dah sampai ofis dan bile nak bertolak balik rumah.. memang dah jadi rutin sangatlah.. kalau tak buat, ma akan jadi risau sampai marah2 aku.. mak aku ada penyakit risau ye puan-puan sekalian ;p

setiap kali dah sampai ofis,
duduk depan stering kereta.. taip

"dah sampai"

...
bile balik, duduk dpan stering kereta.. taip
"nak gerak balik dah"

esok nye pun..

"dah sampai"
"nak gerak balik dah"


"dah sampai"
"nak gerak balik dah"


haha ulanglahhh, looping 1000x ;p


ok hari ni, ceritanyaa pagi tadi aku sampai parking ofis pukul 7:50 am..

macam biasa, depan stering kereta... bukak henset, dan taiplah msj..
'nak balik dahhh"

dan terus send ke ma..


....
...
...
..
..
..
..
..
..
..
..
..

eh?


hahahahaha gelak guling2 dalam kereta sampai bergegar :'D


ok dah... penat aku gelak pagi tadi.. dalam kelas coldfusion pun tersenget2 mulut bila ingat balikk... kui kui.. mak aku reply pun gelak-gelak... belum sampai nak balik dah ke? hak hak....



actually sebelum ni pun pernah terjadi kes macam ni hihi... aku dah sampai rumah.. tapi aku taip msj ke ma "dah sampai" ..... motippppppp msj mak aku yang sememangnyaa ada dalam rumah yang sama??? hahaha.. tapi nasib baik tak sempat send, aku dah perasan sebelum terlambat... hik hik

susah susahhhh bila jadikann sesuatu perkara itu rutin sampai satu tahap rutin tu bertukar menjadi satu tindakan refleks... eh faham tak? ibarat macam kalau tangan kite terkena panas.. tangan kite automatik terangkat sendiri sambil auchh auchh kan... tak perlu berfikir pun.... otomatik tangan tu terangkat sendiri... samalah kes taip msj hantar report ni, dah jadi tindakan refleks yang kite tak perasan pun dan tak berfikir pun ;p

note : kat kuku xpernah berlaku kekeliruan sebab ayat "awaak, dah sampai" aku kadang2 ada tukar2 siket, mukadimah panjang siket... hehehehe.. teruknye aku dengan mak bagi ayat dua perkataan je ;p

...
..
..
..


iklan : baru tergelak sebab terdengar orang bersin.... apa masalah aku ni? orang bersin pun boleh menggelikan hatiku..



semalam kannn.. kuikui... masa on the way balik rumah, aku main-mainlah tukar channel radio.. tak suka dengar iklan katakan.. sekali masa frekuensi sampai ke radio sinar, ada dialog.. aku pun berhentilahh kat sinar...


kril baca msj seorang pendengar tu... lebih kurang macam ni bunyinya.. kalau salah tolong betulkan..

"dulu saya pernah patah kaki.. masuk hospital, kaki kene simen.. lepas tu nak keluar.. mak ayah saya dah masuk dalam kereta duduk depan... saya pulak tak masuk2 ke kereta lagi, sebab berfikir macam mana nak masukkan kaki ke dalam kereta secara kaki diluruskan, sebab kaki simen tak boleh bengkok... pintu kanan dah di buka, tapi saya rasa saya nak masuk ikut pintu kiri. saya pun tutup pintu kanan dan nak pergi buka pintu kiri... tapi baru je saya tutup pintu kanan nak pergi bukak pintu kiri, tiba-tiba ayah saya dah memecut kereta.. saya dengan kaki masih bersimen melihat kereta ayah berlalu pergi.. saya menangis sambil ketawa"


*keretaku bergegar dek ketawaku.. sebab aku rasa perkara itu sangat kelakar.... bole pulak ayah dia tertinggal anaknya yang patah kaki :'D




saya sedang memakai tudung feveret.
jenama Ratu.
Ratu ni yang fida pantene jadi duta dia tu, perasan x yang selalu ada iklan dalam metro? hehe..
Ratu terletak di Platinum Walk, Danau kota setapak.
motip tangkap gambar dalam surau? ;p


dulu saya tak layan sangat Ratu ni, tapi lately ni bila dia ada promosi selalu, saya terlayan pulak.. dan lebih2 lagi semenjak saya register jadik ahli, haha boleh dapat murah 20% :D
buat masa ni saya dah ada 3 helai tudung Ratu. tapi 2 helai lagi tu xpakai lagi, nak pakai hari istimewa nanti. heheheheheh nice!! sangat sukaaaaa...

oklahhh Ratu, x semahal ariani... kain tudung pun sedap!!! *winkk (^_^)



7 comments:

rosealley said...

haha, gelak sorang2 aku baca, esp yg cite kaki bersimen tu

dd dudu said...

{rosealley}
ekekekekekeeeeee

miMiE aZiMaSK ^V^ said...

hihihi yang pasal kena tinggal ngan ayah tu lawak laaa.. adusss. tuh la.. tak bagi tau jerit ke cakap tak naik lagik.. hehehehee nasib baik ayah tak bawak kereta lumba terus pecut 180km/h.. hehehehehe lau dak good bye my love,... hehehhe

Apple Cute said...

hahahhaha dd ko menyinari hidupku di petang2 ini...so funny la...aduyai gelak guling2x =))

dd dudu said...

{mimie}
hahaha lawak sungguh la haii~~~~

{apple cute}
hihihi terhibur ekk, baguslaaa, tih tih tih ;P

[ija fareeza] said...

lawak sgt story pemanggil kt radio sinar tu..
terkekeh2 gelak sorg2..hehe

pestisid said...

itu ok la..i nak send kat suami, tp tersend kat mak..motip mak reply pulak msg tu? nanges