Tuesday, May 11, 2010

dialog ayah


situasi 1 :
masa ni dah habis membeli barang dekat Lorong Haji Taib, bersama ma ayah.


ayah : kat sini barang-barang jual mulah..ayam pun haaa maaanyakk mulahhhh
dd dudu : ayam kire berapa yah?
ayah : 3 ringgit bole dapat
dd dudu : murahnya!! harii tuuu kakak ofis kite kate kat Nilai sangat murah.. bole dapat 5 ringgit sekilo :o rupa-rupanya boleh dapat lagi murah kat sini??? :o
ayah : ...
ma : ....
ma : ehem.. yana.. maksud ayah ni ehem.. 'ayam' yang lagi satu tu..
dd dudu : owh~... ok..



situasi 2 : baru pulang dari berjalan-jalan bersama kawan2 di jalan TAR

dd dudu : ayah.. tadi kat jalan TAR, kite tengok samping, lawa-lawa sangat... ingat nak carikan ayah yang color maroon, tapi yang lawa-lawa tu dia jual ribu-ribu, ratus-ratus laaa.. huk huk
ayah : aiyaaaa manyak mahal!!!!!! lu mau kawenkan saya sekali lagi ka???? :O
dd dudu : ('.')...

10 comments:

lina said...

DD lorong hj taib.."AYam" manyak murah ka? :)

dd dudu said...

{kak lina}
hee xtaulaa, tp tempat ni kan slalu masuk paper metro camtu, hehe

Ezzan Yusop said...

serius 'ayam' boleh dapat rm3? seriously? *muka terkezut*

noname said...

tih tih tih.. (senyap-senyap pegi) ;P

dd dudu said...

{ezzan yusop}
ha'ah ayah kata 'ayam' tua.. hek hek

*motip ayah tau sume ni? :n

{noname}
siu siu siu~ (ada angin berlalu pegi)

suamihanyisterizuki said...

hahhaa, comel jawapan ayah utk situasi 2...dd, ganu lagik mulah sampingnya...tenun tangan, oliginal rm300 pon boleh dapat... hahah promote nampak...;0

marinahunny said...

hehehe 'ayam' itu rupanya..hahaha

faizah said...

suka baca pasal ayah dd ;p

dd dudu said...

{hany}
oo yekeee, nak ajak kuku g ganu beli samping lah ;p

{kak marinahunny}
hehe ;P

{faizah}
;p

Tukang cerita said...

dudu,
samping ke, sampin?

kim salam ayah yg cute....
:0