Monday, June 21, 2010

kerja gila, dan perjalanan dirasakan amat panjang


hari jumaat hari tu keje tak siap, lepas tu bawak laa dokumen macam2 balik ke rumah, nak siapkan keje kat rumah la kononnye kan... n Alhamdulillah siap..


ini kisah hari ni..

keje tu akan dibincangkan pada pukul 2:30 petang hari ni... nak dijadikan cerita, pukul 11 pagi baru aku perasan dokumen2 tu tertinggal kat rumah.. oh tidakkkkkkkkkkkkkk!!!!!!!!!!!!

nak keluar balik rumah memang tak berani lah.. nak mintak kebenaran pun takut.. lainlah kalau rumah kat depan ptm ni, laju jek kaki ku berjalan..

lunch pukul 1 kan.. pukul 12:45 aku berjengket2 keluar dari ofis.. brooommm brooommmmmmmm pandu adik kelisa untuk balik gombak... bajet nak sampai gombak 1:30... sampai ptm semula bajet pukul 2:20.. konon2nyaaa sempatlah sebelum pukul 2:30.. bawak laju versi aku.. versi aku tau, bukan versi korang ;P


sekaliiiii sampai sungai besi, jem laa pulaakkk :'o jem panjang pulak tu... ada eksiden dasat... besi tembok jalan hancur berkecai.. kereta yang terlibat takde pun, dah diangkut pergi rasanya.. tapi kereta2 gerak perlahan2 jugak.. deiii, tembok hancur pun lu mau lihat ka?? saya sudah lambat ni..

arghhhh time aku x tertinggal dokumen, taknak pulak sungai besi tu jem.. aaaaaaa


perjalanan dirasakan amat panjang, padahal itulah laluan ku hari2...
time aku tak tinggal dokumen, trefik lite elok je hijau semua..
time aku tinggal dokumen, semua merah hari ni.. motippp?????


time aku tak tertinggal dokumen, taknak pulak moto bawak muatan berat terkedek2 jalan depan aku.. time2 tinggal dokumen ni laaaaaaa dia terkedek2 menghalang pandangan aku..


sampai rumah, ambil dokumen.. chowwwwwwww..

lalu jalan untuk ke ukm pulak..

aaaaaaaa time aku tak tertinggal dokumen, taknak pulak korang repair jalan..
time aku tinggal dokumen laaa, korang nak repair jalan, jadi satu len.. tensennye maakkk..
orang ada diskusi pukul 230 niiiii :'o


dan tiba-tiba... di jalan pahang.. hujan mula turun selebat2nyaa... T_T *nak aku ulang ke ayat2 kat atas ni?

boleh bayangkan tak betapa tak boleh bawak lajunye aku T_T


dan akhirnyaa aku sampai ke ptm pada pukul 2:40... lewat 10 minit.. buruk reputasi akuu... uhuk2..

dd: "puannnn soriii lambattttttt" *sambil tercungap2..

puan S : "takpeee takpeeee its okayyy"..

dd: "saya tertinggal dokumen2 ni kat rumah tadi.."

puan S : *meneliti dokumen2 ku tadi.. sambil menconteng2 sedikit.. silent..

beberapa minit kemudian..

puan S : "apaaaaa?????? kamu balik gombak ke tadi semata2 amik sume niiii??????"

*comelnyee puan baru tersedar..

siu siu siu~~




5 comments:

nurul azida ahmad said...

Puan S tu Salwa ke? Muahahhaa..

Kesian dd. mesti penat kan. balik umah tidow!! :)

mun-e said...

hahahaha. kasihan :'D kasihan kat puan S itu. hahahaha

wawa said...

Zda: haha..klu Puan S tu aku dh lm aku ckp "xpe dud,xyah ambik..esok masih pjg"hehe..

dd dudu said...

{zida}
wakakaka Puan Salwa indaaaa~~~

tergelak aku okehhhhh

{mune}
munee, kenapa ;n

{wawa}
hahaha lingkup lingkup ;P

larikk~

mun-e said...

kasihan puan S itu lambat respon :P