Wednesday, July 21, 2010

hari ni, hari hujan yang rahmat.. ya ya


Assalammualaikum sumeee ;)

pagi tadi susah nak bangun kan?? hujan lebat.... sejuk jeeeee duk bawah selimut tu..

dapat msj dari wewe *aku suke panggil wawa = wewe sekarang


*salin bulat2 sms wewe, shortform tu dia punye keje yeee

wewe : Hjn selebt lebtnye kt umh ak dr kul5 pg td.Hukhuk.Cmne nk g keje ni
dd : tu ar lbt gak ni, haishh.. rempuh jek hak2
wewe : Ak xleh. Mk ak dh tkt bnjr dh ni *seb baiklah aku reti bace shortform ko ni wewe



"ma, awa takut rumah die naik banjir ma"

motip bagitau mak aku pasal wewe takut rumah bajir? aku pun xtau haha



aku bertolak dari umah tak lah lewat sangat rasanya.. ok je... tapi jem die dari jalan gombak, sangat tak boleh di maafkan.. kereta tak bergerak langsung (T_T) sepatutnye pukul 7:15 aku dah kat lebuhraya mahameru dah, tapi kul 7:35 aku masih di jalan gombak.. apakah??? rekod terburuk pernah aku ada... tak apa tak apa, dengan hujan lebat2 tu laaaa aku layan dan menyanyi lagu beautiful lies dalam kereta...

tiba-tiba suara menyanyi ku makin perlahan.. dan berubah kepada lirik "apa asap2 putih ni"..


"eh?"
"kenapa ada asap putih nii.. kereta depan ke... eh kereta depan ok jek??"
"eh dari bonet aku? makkkk *suara tak terkeluar sebab terlalu ketakutan"


pandang kiri pandang kanan semua kereta tengah muke tension sebab tengah stuck kat jem... takkan aku nak berhenti kecemasan dan turun kot???? wahhhh nanti habes aku kena maki dengan kereta2 kat belakang... xnakk xnakkk.. apa nak buat ni.. tangan memang dah macam ais dah sejuk ketakutan....


terus tepon kuku..
alamakk kuku x angkat, musti kuku atas moto ni, hujan lak tu...

wewe.. die kate nak sambung tido pulak td

terus tepon rina-serba-tau-dan-sentiasa-tenang iewww :n haha

dd : "rinaaaaa"
rina : "iyee dd"
dd: "kereta kite ni... tadi kite tengah jem2, hujan lebat.. tiba2 kereta kite kuar asap dari bonet depan... *time ni xtahan, dah sedu sedu dah
rina : "dd janganlaa nanges"
dd : "dd xtau nak buat apee... kiri kanan sume stuck kat jem.. camne ni rinaaaa"
rina : "ooh biasanya klu kereta kuar asap, air xde.. cube dd check temperature ok x?"
dd : "okayyy, cantekkk jeee paras bawah"
rina : "ade bau hangit x?"
dd : "xdeeee pun... cane ni rinaaaaa" *sedu sedu
rina : "biasanya kalau keluar asap dari bonet depan dalam hujan, ada 2 sebab... satu sebab air kereta ko dah takde.. lagi satu sebab... bla bla pemejalwapan... bla bla keluar dah konsep sains aku"
dd : "dd takuttt... cane ni rina"
rina : "klu sebab air xde, dd kene keluar sekarang, isi air dalam radiator.. bawak air kosong atau mineral x"
dd : "ade... takkan dd nak keluar tengah hujan2 lebat ni, haaa nanti orang2 belakang marah dd tambahkan lagi jem"
rina : "nak buat camne, kene keluar jugak laa"
dd : "kalau tak?"
rina : "kalau tak, kereta ko terbakar ar hahhaa" *cessss sempat ko gelak rina?
dd : *makin kuat sedu ... "dd ingat nak jalan siket lg laaa, sampai stesen minyak kat jalan pahang depan tu.. harap2 ok"
rina : "haa ok ok papehal update kat kite eh"


time ni sangat takut ok.... drive sambil sedu sedu takut kereta terbakar... tapi nak jugak sampai ke stesen minyak, nak mintak tulun sesiapa.. tapi kan, yang peliknya kereta sebelah2 atau motor2 sebelah tak tengok pun kereta aku... uikk diorang ni x nampak ke asap? *time ni dah pelik dah..


sampai je stesen minyak, mintak tolong encik bangla tu tengok2kan... cakap kat die kereta keluar asapp... tapi bile dia tengok kereta aku, cantek jekkk xde asap apa2 ;P haishhh aku pun konfius


bile die bukak bonet depan aku tu, hrmm wangi jek bau, xde aura2 hangit pun ;P
die check air sume dan check lain2 gak, pastu dia kata kereta aku ok je, takde msalah..


aik??? tetibe teringat teori rina yang nombor 2 tu, konsep pemejalwapan dalam hujan... uh benarkahh?? kiranya yang kusangkakan tadi tu adalah wap, bukan asap???


tak lama kemudian kuku call.... cerita kat dia... sok sek sok sek.... kuku suruh drive slow2.... dannnn aku pun membawa kereta perlahan2 ke ukm... 'asap' itu masih ada... tapi bila hujan berhenti, 'asap' tu dah tak nampak.... main-main ek...

hmm... sampai ukm pukul 9.... first time merah ni, uhuk.... wewe yang suspect umah die banjir tu pun akhirnya yang sampai dulu... sabo je lahh....


asap mistik betol..


betol ke asap? ke wap? ke geseran dari tayar kereta?
entah, aku pun xpaham

korang tau x?


note : Alhamdulillah, sehingga sekarang ni dah hampir 4 tahun pakai adik kelisaku ini, dia xpernah memberikan apa2 masalah walaupun sekumit... mungkin sebab aku selalu bercakap dengan dia kot ;p




5 comments:

nieza rawi said...

ha.. tau psl wap.. penah kene tp ms tu adaorg kat seat sebelah -- so dia xplain la keta kita ni panas -- kene air hujan yg sejuk so akan jd cam melt ice..
-- xpe pengalaman .. (^-^)

dd dudu said...

{kak nieza}
wahhh kire betul laa ehhh konsep pemejalwapan tu

thanx kakkk, mengukuhkan lagiii ketidaktakutan saya, hehe

bini edy said...

konsep pemejalwapan ler..ko nangis kenapa kak dudu. hikhik..

or mebi sbb ko halakan aircond tu ke arah windscreen..sbb tu la dia jadik cmtu..cube esok ko halakan aircond belah kiri ke cermin kete belah kiri..nnt ada mcm kabus2 gitu kat cermin tu...tindak balas panas+sejuk/suhu bilik, noks..

dd dudu said...

{ciare}
ya yaaa nanti ingat yaaaa klu hujan nampak asap, kene fikir dulu tu betul ke asap hihi

{pestisid}
bukan bukan kabus yg kat cermin tu, hihi

tp mmg nampak cam asap ar.. kepul2 keluar dari mulut bonet.. takut takut hahaha...

ya ya tindakbalas panas+sejuk, betul betulll

Madam Amie said...

hahahahahahahha hak hak hak..ko ni didi sama la macam mun-e ... asyik gebehhh je air mata kalau ada apa2 hal jadik.... hahahahahahha.. akak nak gelak puas2 dulu...