Monday, August 23, 2010

ayam penyet



masa ni tengah borak2 dengan ma dan abang.


abang : "penah makan ayam penyet tak?
"

dd : "penahhh!!!!!" *eksaited
ma : "penah masuk je.
"
abang n dd : "haa?"
ma : ma dengan ayah penah masuk kedai ayam penyet. dah duduk dah pun, duduk dekat dengan kaunter yang buat ayam tu. lepas tu ayah nampak orang tu ketuk2 ayam sampai penyet" *sebelum hidang. boleh pulak ayah tak jadi nak makan kat situ.

ayah kata "haiyaaaa macam itu bikin kat itu ayam kaaa"


"yelahhh dah namanya ayam penyet"

"saya xmo makan.. appaaaa laa.. itu macam kaaa bikin kat ayam.. kasi ketuk2 dia pulak.."


"......"


lepas tu waiter datang nak amik order. tapi ayah bangun
"saya tak jadi makan kat sini.. itu macam kaa bikin itu ayam"

ma pun ikut je laa ayah keluar.


dd : "laaaa yekeeee maaaaa hahahhhahahaha ma tak pernah cite punnnn"



hihi ayah kesian kat ayam tu kene ketuk sampai penyet -_____-





ayam2 : "penyetlaa aku penyetlaa~~ ketuklaa~~ tak herannn~~ tak heran~~"


14 comments:

Anonymous said...

org tua2 kata, kalau kita ada rasa kasihan pada binatang yang akan dimakan tu, kita x leh makan! hukumnya x sure plak..HARAM ke MAKRUH ke apa.. x ingat.

Kepada Yang Berpuasa; Fuck you Off!

Kantoi! Ustazah Curi-Curi Makan Di Bulan Puasa. hoh!

lina said...

oooo ya ke akak pun tak tahu ayam penyet tu diketuk2 kan dulu ke sebelum dipotong@2 kan...

dd dudu said...

{red}
yekeee, oo kite ingatkan daging korban jek yang klu kesian kite xleh makan, huhu

{kak lina}
entahh kak, sy pun xtau, hhuuhuuhu yelaaa kot

kdg2 yg jual nasi ayam pun akan ketuk2 ayam dulu sebelum potong, hehe

dd dudu said...

{ciare}
makan kat kedai ayam penyet. byk kot branch die. masa aku makan tu dekat the curve dengan keri n pae. aku amik ikan gurame. pae yg amik ayam penyet tu, aku rasa2 macam tu je la. x ingat pun sedap ke x ekekekeke.

entah, aku xnampak pun org buat ayam tu, ayah aku yg nampak

kene penyek dulu la kot~~

marinahunny said...

hehehehe klakar nye ayah dd..

nieza rawi said...

ha a.. mmg kene penyek dulu..
kira trademark kot.
.
kalu kat tempat saya, byk kedai jual ns ayam penyet ni,tp takder ler cam warong penyet @ d' curve tu..
masak ayam tu cam biasa, kasi rebus then kasi goreng till garing + rangup then hidang,,, yang beza kesedapan nya adalah sambal nyer,,

sambal kat warong penyet d'curve pedas ooo...tp I LIKE..
(*-*)

mama glam said...

cute la ur dad ni!

dd dudu said...

{kak marina}
hehe ;p

{kak nieza}
ooo mmg kene ketuk dan penyet dulu eh ;) logik logik ;)

aduhhh dgr description akak tetibe terasa nak mkan ayam penyet,huhu

{ciare}
aku rasa nasi ayam yg kasi ketuk2 sampai penyet tu lagi sedap laa rasa ayam tu ;p cam sonok tgk isi dah pecah2, lagi nikmat nyum nyum

{mama glam}
hehe ;p

nieza rawi said...

dd:
nnti wat la plan g sana,, leh org bawak g makan ayam penyek version borneo,,,

dd dudu said...

plan g mana kak nieza :D

nieza rawi said...

g kuching sarawak ler..
hihi

dd dudu said...

{kak nieza}
oohhh nak jerrr ;D

[z@ck] said...

tak penah makan...huhu..

dd dudu said...

{z@ck}
tapee kang balik malaysia, makan ye zack, heheeee