Tuesday, August 10, 2010

sungguh tak percaya aku buat semua ini


percaya tak aku berjalan di atas seutas tali ini pada ketinggian yang.. erm entah ;p


huhu itulah yang aku buat pada 7 ogos 2010 T_T

oh my gucci~ dasat giler...

pada 7 ogos 2010, saya dan gang Shackey Buddies (gang sekolah) mencari pasal dengan membuat aktiviti Skytrek adventure dekat Bukit Cahaya.. kalau ikutkan, ada level Little Adventure, Big Thrill dan Extreme Challenge(yang paling susah)... tapi dah namanya cari pasal kan, kitorang amik yang Extreme Challenge ;p hehe xdelaaa, sebab Big Thrill dah fully booked.

aktiviti ni dibuat sempena nak celebrate bridal shower for our bride-to-be, shai before she gets married on October. winkk^^


sebelum keluar rumah ma dah pesan "ingatt siket lasak2.. awak tu nak kawen"


erk... hehe....


tapi kan, aku x sangka laaa challenge dia sangat laahhhhh meluruhkan jantungku T_T



8 of us.. fazlin, sara, shasha, dd dudu, mimie, shai, shima n zarith yang ambil gamba

shee dan iza tak dapat join, sebab shee sedang dalam pantang, iza lak kene jaga baby.. oh ya, ada lagi sorang, raja, tapi dia tak sihat, akan join masa we all piknik sahaja..



dalam train menuju ke tapak Skytrek.. muka cun2 lagi, belum oily..

oh n'way tema baju kitorang adalah flora n fauna, sebab tu aku jadi pokok.. ngeh2




ambil peralatan.. oh ya, nampak tak sedikit kasut pink yang ku pakai?
Alkisahnya aku datang sini pakai laa sport shoes kan... alih2 sampai je bukit cahaya, tapak kasut ku tercabut T_T .. nampak sangat dah lama tak buat aktiviti... wuwuuwwuuwu *nangess

aku tak bawa kereta, so tiada laa stor kasut.. then my fren, zarith pinjamkan crocs pink dia...thanx zarith... kalau tak, musti aku xdapat join dah, huhu...

pakai crocs untuk buat aktiviti lasak? apakahhh?????

sedeh sangat sebab kasut memainkan peranan yang sangat penting :(




yeahhh extremist!!!!
2 hot girls. shima and zarith



me with mimie n shima. huh dd, belum start bolehlaa menyengih



and the challenges begin..

flying fox paling banyak... ada dalam 7 ke 8 entah... bessssss paling suka flying fox, boleh terbang..
tapi dalam banyak2 challenge kan, aku paling benci tangga.. uwaaa


inilah tangga tergantung... benci giler... rasa nak nanges bila rasa dah tak larat sangat, dan aku tergantung kat tengah2 tangga tu.. nak turun tak boleh.. memang kene teruskan jugaklaahhh naik atas...yah yahh sampai menggeletar tangan..

ada 3 tangga yang perlu aku gayut dalam challenge tu... tak sukeee tanggaaaaaaaaa... sebab bile ko dah penat panjat tangga, ko dah tak larat nak teruskan yang lain... huhuhuhu

ups, itu gambar fazlin ye... hehe

nak tengok gambar menyeluruh tangga itu?

*pengsan bila ingat tangga

source : here



lepas tu jalan atas langit.. hehe

ni bukan gambar kawan. pinjam kejap gambar ni dari blog orang lain. here


time ni, aku ok je, tak gayat lah.


tapi makin lama, challenge makin susah.


monkey bar.

tak kuasa lah kan aku nak buat... tergayut tengah2 tu, konfem tak lepas punya, sebab tangan aku dah tak kuat dah time tu akibat dah panjat 3 tangga yang dibenci.

jadinyaa, aku buat flying fox kat situ. nampak tak ada tali? haa seb baiklah, ada option flying fox. dia tau kot memang ramai tak mampu buat ;P hehe





kene jalan atas buaian ni.


contoh jalan macam ni
source : here

motip letak gambar org lain lg? haha ekceli ada je gambar aku tengah buat mende alah ni, tapi x mo ah letak, sebab macam nangka jek rupa, xmo xmo


time ni dah luruh jantung siket ;P crocs i pulak licin, aishhhhh


lepas tu kene jadi tarzan.


(deleted. hehe asalnya ada letak gambar aku tengah nak jadi tarzan, pastu dilit ah sebab segan, macam nangka ;p )

muka dah tak larat nak jadi tarzan. tangan dah tak kuat kotttt~~~~~



selepas ituuuuuu......

oh tidakkkkkk!!!!!



yang niii aku takuttt..... so aku suruh semua kawan2 gerak je dulu... aku takutttt uwaaaaaaaaa

time tu aku fikir, tangan dah tak kuat... crocs sudah licin.... ohh guccii memang aku takut sangattt... aku cakap kat kawan-kawan, aku nak balik :'o



then, shai dari atas sana (nampak x ada makhluk atas pokok).. asyik scream "are u allright??? are u allright??"

"i nakkk bentiiiiiiiii!!!, i takutttttt... i nak balikkkkkkkk"

"its okayyy itss okayyyy... u dah buat all the challenge tadi pun u dah kire hebatt.. i'm proud of youuuu!!"


ishhh takut benorrrr laaaa...


tiba-tiba teringat "pemangkin"... wuwu.... kalau ada "pemangkin" mesti aku boleh teruskan sehingga ke titik akhir.... sebak sebak...

ye ar, kalau fikir2kan, aku tak yakin pun masa panjat gunung Datuk dulu kala... tapi sebab ada "pemangkin", aku duk kejar diaaa.... tiba2 dah sampai puncak kan.. huhu


nway, sangat berterima kasih pada shackey buddies, mereka sangat supportive dan duk merisaukan aku jek~ huhu... u all memang best lahh!!!!


last-last aku dah ready untuk buat paip bergoyang tu.. aku pun "Bismillahirrahmanirrahim"...
susahnye bile nak capaikan kaki ke next paip... paip tu kan bergerak2...


at last... i did it!!! tiada gambar aku lah, sebab aku dah duk belakang sekali, siapa pulak kan nak ambil gambar aku ;p


tapi time ni, team lain dah clash dah dengan aku.. cesss..

sampai je check point seterusnyee... aku nampak tangga yang kene panjat lagi untuk menuju ke tempat shai gayut tadi... BENCI TANGGA!!!!!!!!! tangan dah x kuat kotttt!!!!

dan nampak pulak challenge seterusnya adalah berjalan di atas seutas tali..... oh no no no~~~ then terfikir crocs ku dah licin peluh... bahaya bahaya *alasan
terus aku cakap kat orang yang jaga checkpoint tu "saya nak benti"... then dia kata boleh, nanti dia tunjuk direction...

tapi aku berehat dulu kejap...


tak lama kemudian aku tanya orang tu "ramai tak ah yang surrender macam saya?"

"ada jugaklaa beberapa orang"

"siapa yang selalu surrender?"


"orang yang berbadan besar dan gemuk"


gulp... tidakkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk!!!!!!!!!!

aku tak mauuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu tergolongggg!!!!!!!!

uwaaaaaa!!!!

dan dengan nekad aku menjawab..

"SAYA TERUSKAN!!!!!!!!"


terus aku panjat tangga...... alih2 hilang terus rasa takut kann ;p


terusssss buat challenge jalan atas tali ni.... uh uh tak mooo give upp!!!


aku xberani jalan macam shima ni, aku jalan macam ketam, jalan mengiring ketepi, hihihihihihi


telan air liur je la bila crocs dah licin sangat..



gambar shai lagi... gambar aku tak de laa ye..
kalau ada pun aku taknak letak, sebab tudung dah penuh dengan tompok2 peluh... iewwww


banyak pulak challenge yang menggunakan tali..

banyak sangat challenge tali, sampai satu tahap, aku dah tak rasa pape sangat dengan challenge ni..

ok jek, tere dahh, x rasa pape ;p


shima yang sentiasa hawtt girl!


sampai jek penghujung.... mimie dah nantikan aku dibawah... yehhh

terus di bawa ke skydeck untuk makan2..... shai berlari2 ke aku... and yehhh shaiiii, i did it!!!!!!!!

"i'm proud of youuuu!!!!!!"

*wink.. hehe



kesah makan2 bersambung di entry seterusnya..



note : sama je macam realiti hidupku... aku selalu hampir berputus asa dalam kebanyakan hal, tapi akhirnya aku teruskan jua, walaupun payah....

note 2 : musti kuku suke kann aktiviti macam ni? ;p kalau kuku nak pegi, aku nak itut tapi xmo buat, serik ohh~ ;p nak jadi ajk makanan jek ;p

note 3 : tangan aku masih sakit sehingga sekarang, xboleh gerak banyak, xbole drive dan tak bole angkat barang ;P

note 4 : bila fikir2 balik, skytrek ni extreme yang best! cume tangga yang aku benci tu men'spoil kan everything, haha




7 comments:

cronyz said...

bravo2 d-die...best nye!!!

dd dudu said...

{croyz}
thanx!!!!! :D

cronyz said...

sdp juga ko taip croyz...i likee!!!

nurul azida ahmad said...

wah...adventure giler nih!! betsnyer!! :)
*tp xtau la zida mampu ke tak, hikhikhik*

dd dudu said...

{cronyz}
motippp tegur aku slh eja secara tersirat??? :n

{zida}
adventure sgt T_T try laaa ngan seri n the gangg heheheheeee

~Nur Zulaiha~ said...

best2~~

nk g wat jgk pas raya nie la~~

dd dudu said...

{ikha}
buatlaaaa, sgt mencabar ;)