Monday, August 23, 2010

lala



jom makan lala sewaktu berbuka~ hehe



tumis halia untuk kasi hilang apa2 rasa yang tak bes, tumis bawang, masukkan cili kering yang dah blend. bila cili dah betul2 masak merah2 menyala yang sangat cantek masukkan cili padi nak kasi pedas giler. masukkan asam jawa, garam, gula, belacan. dan last sekali masukkan lala. tuang air masak siket. tutup lala sampai sampai masak menggelegak2 dan keluar aroma2 yang meruntun jiwa. siappp


lepas tu makan la isi lala tu, dan hisap2 sambal kat kulit/cengkerang lala itu. urghhh puasssss



hehe motipppp???

note : makan lala masa berbuka semalam, hee

4 comments:

ciare (^_^)v said...

peberet suamiku ini menu.huhu.kalo dia bc blog ko msti dia suh aku wat nti.hehe =p

dd dudu said...

{ciare}
yekeee ciare wahhhhh geng tengganu ni ;p hek hek hek

mama glam said...

macam sedap!

dd dudu said...

{mama glam}
sedap!
;P