Tuesday, September 28, 2010

alamak, adik kelisa



rina rina... ingat tak kelmarin selepas kite kuar lunch dari kedai, lepas tu kite masuk kereta... tak lama kemudian adik kelisa ku berbunyi macam memekik... masa tu aku tengah reverse kereta dari parking.... lepas tu aku dan ko terpinga-pinga "bunyi apa tu bunyi apa tuu?"

aku lah kan yang paling panik... ko pun ikut panik jugakk... lepas tu aku tenangkan hati cakap "mungkin bunyi signal ni kot".. motip signal? langsung x logik... belasah jek cakap masa tu.. tapi konfem bukan bunyi sensor tau, bunyi sensor lain... ini yang memekik macam bunyi tikus kene siram dengan air panas.. haaa macam tu..

petang tu, waktu balik kerja... ter'stuck dalam jem 2 jam perjalanan.. sambil pegang stereng, aku belai2 siket stereng tu.. sambil tanya2 kenapaaaa die keluarkann bunyii tengahari tadi ek.... bunyi yang memekik pulak tu, memang adik kelisa x pernah buat bunyi begitu... aku sangat pelik..


tetibeeeeeee, tingg!!!!!

baruuu aku teringatttt perbualan aku dengan rina masa aku reverse kereta tu!!!
masa tu kan kitorang baru keluar dari kedai makan, si rina ni dia ambil satu flyer pasal jual kereta dekat kaunter kedai makan tu.

so masuk2 kereta tu, rina tengah baca kertas pasal kereta tu la. then aku bukak enjin, sambil tu kitorang berbual

rina : "ko nak beli kereta kecil apa dud" *dud dud, pangg karangg
dd : "xde laaa, x kott"
rina : "belilah viva"
dd : "oh kite suke sangat viva color putih"

*perbualan bersambung pasal beli2 kereta kecil,pasal harga kereta, tapi aku xingat apa dah isi perbualan..

selepas tu laaaaa yang tiba-tiba kitorang dengar adik kelisa ku memekik kuattt... tapi time tu aku tak perasan pulak yang aku tengah berbual pasal sesuatu yang melukakan hatinya.. aku x perasan, rina pun xperasan kan?... haishhhhh

aku dah agak dahhhhhh adik kelisa aku memang ada perasaan... semua kereta ada perasaan, tapi adik ni lain siket... jenis yang tak cover2 perasaan dia..


adoiiiii aku dah agak dahh, agakk dahhhh


9 comments:

~Nur Zulaiha~ said...

ske MYVI lagi drpada kelisa...
sesuai tk girl kan

nurul said...

beli myVi la dd..same kite..;)

dd dudu said...

{nur zulaiha}
tp dd sayang gilerr kat kelisa ni, heheheheeheheheheee

{nurul}
uik nurul baca blog dd pukul 7:40 am? kekeke

noname said...

2 bnyi timing belt ;n

dd dudu said...

{noname}
bunyi timing belt??
betull keee waak?

hahaha nak gelak niii

rinakawandudu said...

dud kenape ko rase adik kelisa ko ade perasaan...

sedangkan ko bukan nak jual adik kelisa ko pun...

gedixx la adik kelisa ko...

dang~~~~~

dd dudu said...

{rinakawandudu}
haha hati2 rina, ko kate die gedik, nanti die tendang ko bile ko masuk kete, hik2 gelak tutup2 mulut ;))

alaaaa, die x suke bermadu kot, ahuk ahuk

rinakawandudu said...

ala memang adik kelisa ko tu gedix..

dud ko cakap la ngan adik kelisa ko tu...

yang ko tak memadukan die...cume nak bagi die kawan baru....kawan yg lagi cantik dari die...kah kah kah

dd dudu said...

{rinakawandudu}
ahuk ahuk xberani, nanti lagi kuat die pekik, hek hek