Tuesday, September 28, 2010

melukis cookies di rumah shai



shai nak kawen lagi 2 minggu, waaaaaaa cam x caye jekkk.. ok ok dah kesuntukan masa, mariii kite tulun shai deco cookies die untuk door gift nanti. ini kisah hari ahad tu ye.


yang bake cookies ini adalah auntie shai -->
seenfullysedap
kitorang (kawan kawan shai) tulun deco deco je, hehe mula2 macam takut2 jugak, ye laaa rosak cookies orang nanti. dah laa tangan aku memang tak pernah berseni hik hik.



tapi bile dah start tu, dah makin ralit laaaa, melekat bont** kat kerusi.. diorang ni makin lama makin pandai laa buat, tapi tidak aku hehee, makin buruk jekkk hasilnyee wuuu wuuu


kengkadang kene mintak tulun kuku touch up untuk selamatkan cookies itu.


eh kuku??

ho ho kuku pun pakej gakk datang menolong, hik2.
awalnye bila dia tengok nak kene buat apa kat cookies tu, kuku surrender, hands up tak nak buat.

tapi last2 kene buat gak haha.
lepas tu senyap2 je die buat kat hujung.


alih alih cookies yang di deco oleh kuku paling cantek T_T

motip??



yang jauh2 tu, yang tak de anak panah merah tu, haaaa itu kuku punye.
design spider laa, bunga kerawang2 la, macam2 idea dia.
design spider tu yang xboleh blah camne die boleh ade idea buat macam tuuu, hanya menggunakan jarum peniti sahaja (--_)

cookies kuku dah di iktiraf lulus oleh auntie shai, tak aci tak aci.

aku rasa macam aku ada tangkap gambar dari dekat, tapi bile check henfon takde pulak. sori kukuu hasil karyamuu tiada gambar dari dekat.



oh ehem ehem yang ada anak panah tu pula aku yang buat. ni kalau tunjuk kat budak tadika ni, mau nanges diorang tengok asal aku punye buruk sangat.

siapa yang akan dapat paper bag mengandungi cookies ku eh?? malangnya orang tu, hehe mintak2 laa aku xdapat aku punye sendiri ;p




aku memang tiada bakat T_T



haaaa yang kat bawah ni, cookies untuk VIP. so deco nye adalah di lukis oleh auntie shai. hehe sebab tu cantek dan kemas

paper bag menggunekan recycle paper. ni kalau selak belah dalam ni nampak laa report audit laa ape laa, haha.

comel gilerrr, lain bag lain corak nye, rajin tu diorang menggunting hihi.


last sekali..

ok ok nex time datang, pakai baju selekeh2 ye, ahuk ahuk


****update

shai baru upload kat facebook gambar ni, dengan caption nye "By demand, one of Khairy's work"

sarang lebah ke?


5 comments:

noname said...

yes! entry cookies!

tp..

knp cookies ku xde T_T




sajela tu dengki ;P

lina said...

dd - nak tolong jugak lukis kan cookies tu....walau pun tk berseni

marinahunny said...

waaaah cute nye incik tunang pon tulun jugak..hahahaha

dd dudu said...

{noname}
mane dee dengki ;p

xpe nex time amik gamba fokus2, hik2

{kak lina}
kak lina nak tulun ke? heheh

{kak marina}
ahahaha comel ke?? kof kof kof

Neko said...

i ade! nanti i hapload hehehe. (bile freee huaaaa!)